Certificaten Susanne Opstal

Susanne behaalde haar Bachelor of Arts (BA) in 2014. In 2014 won haar film Nowhere Place de Wildcard van het Nederlands Filmfonds. Dezelfde documentaire werd op tientallen filmfestivals wereldwijd vertoond en won onder andere de Award voor Best Director op het Trento Filmfestival. In 2015 werkte ze mee aan de spraakmakende campagne van PostNL, één van de meest onderscheide campagnes van dat jaar. Samen met Holy Fools maakt ze sinds 2019 commercials voor verschillende grote merken zoals Nationale-Nederlanden. Als freelancer schreef ze mee aan concepten voor o.a. Opel en LINDA. Originals. In samenwerking met Halal Docs werkt ze aan een internationale lange documentaire in samenwerking met EO/IKON en met steun van Nederlands Filmfonds, Netherlands Film Production Incentive & het NPO-Fonds. Dit project werd geselecteerd voor de gereformeerde Pitch op het IDFA en o.a. geselecteerd voor EURODOC. Haar nieuwste film The Night That Looked Like Day, over de wereldwijde gevolgen van corona, haalde de shortlist voor het Berlin Commercial Festival. Meer op LinkedIn.